Terug

Pedagogisch Leiderschap: intrinsieke motivatie

Woensdag 3 juni 2020

Het opbouwen van een plezierige relatie met leerlingen is niet altijd vanzelfsprekend. Met name bij leerlingen met grens opzoekend of grensoverschrijdend gedrag zien we dat de leerkracht moeite kan ervaren om de verbinding te leggen en te onderhouden.

Door te voldoen aan de drie basisbehoeften relatie, autonomie en competentie kan de leerkracht het lesaanbod zo afstemmen dat de leerlingen zich uitgedaagd voelen, gemotiveerd zijn en verantwoordelijkheid nemen om tot leren te komen.

Inhoud
Tijdens deze workshop starten we met het schetsen van een kort theoretisch kader rondom de begrippen relatie, autonomie en competentie, waarbij het tot stand brengen van eigenaarschap bij de leerling een belangrijke plek krijgt. Vervolgens wordt de focus gelegd op de huidige situatie. Welke aspecten binnen de drie basisbehoeften zijn al terug te vinden in je praktijk en waar is het van belang een stap te maken. Het in beeld brengen van de stappen wordt dusdanig scherp gemaakt dat je de dag erna direct aan de slag kan met je eigen leerkrachthandelen en veranderingen kan doorvoeren.

Opbrengst
- Je krijgt praktische handvatten om je onderwijsaanbod verder vorm te geven en tot een hogere
  mate van betrokkenheid en motivatie bij leerlingen komt 
- Je krijgt praktische handvatten om je leerlingen nog meer eigenaar te maken van hun eigen
  leerproces waardoor het gevoel van autonomie bij de leerling groeit

Trainer: Thomas Wüstefeld
Tijden:   14.00 tot 17.00 uur
Kosten: € 175,00

Annuleringskosten: binnen 14 dagen na inschrijving kosteloos; tot 30 dagen vóór aanvang van de training: € 75,00; tot 1 week vóór aanvang: 50%; 1 week vóór aanvang: 100% van de kosten. Vervanging is altijd mogelijk

Terug
Meer weten? Neem gerust contact met ons op:
Contact

Gerelateerd